Chtěl bych kandidovat na prezidenta!

Čeho? No přece republiky! Jsem sice o rok starší než Miloš Zeman, ale výrazně mladší než byl Karel Schwarzenberg. Na svůj věk vypadám poměrně zachovale, nemám žádnou tělesnou či psychickou vadu a umím dobře mluvit, číst i psát.

Na slibování mě pravda moc neužije, ale když už něco slíbím, tak to také splním. Nekradu, neberu úplatky (on mi také nikdo žádné nenabízí), nemám záznam v rejstříku trestů a mám i čisté lustrační osvědčení.

Moje finanční situace sice nesnese srovnání s ostatními kandidáty, ale věřím, že v případě mého zvolení by se rychle zlepšila, protože prezidentský příjem převyšuje můj důchod více než dvacetkrát. A to nemluvím o tom, co bych ušetřil na bydlení a stravování.

Netrpím agorafobií, klaustrofobií, homofobií či xenofobií a jediný chorobný strach mám z výšek. Slibuji však, že budu-li zvolen. silou vůle ho překonám. Konečně, už řadu let si zvykám na život na pokraji hospodářské propasti. Nemám žádné osobní dluhy a jako občan dlužím jen desetimiliontinu z těch několika bilionů státního dluhu.

Netrpím finanční anorexií chudáků, ani bulimií zbohatlíků, zato však vyznávám volební heslo Haškovy Strany mírného pokroku v mezích zákona "Na chudý lid musí být přísnost a více korupce!"

Neumím sice žádný cizí jazyk, ale to dnes není nedostatek, nýbrž přednost. Poskytuje to mým voličům jistotu, že nebudu schopen žádných tajných jednání ani s Američany, ani s Číňany, ba dokonce ani s Rusy. O Němcích nemluvě - po tom, jak se zachovali k Turecku, bych s nimi nejednal, ani kdybych uměl německy sebelíp.

V mládí jsem navštěvoval dvě vysoké školy - jednu legálně a druhou nelegálně. Diplom mám jenom z té první, zato jsem se v životě osmkrát rekvalifikoval a jsem hrdý na to, že jsem byl pracovně flexibilní už v dobách, kdy se tomu hanlivě říkávalo fluktuace.

Navíc jsem vysloveně rodinný typ - mám pět dětí (se třemi matkami), devět vnoučat a jednu pravnučku, takže  v tomto směru jsem už plně saturován a nehrozí nebezpečí, že bych se dopouštěl nějakých sexuálních skandálů. Mnohokrát jsem už prokázal - i tady na blogu - své vyvážené genderové cítění, ale nepřeháním to s ním. Nikdy jsem nepobíral podporu v nezaměstnanosti ani jiné sociální dávky a pravidelně přispívám na dobročinnost. Nekouřím, nepiji, nefetuji a nehraji ani čáru nebo sportku!

Jak je tedy zřejmé, mám dostatek kladných charakterových vlastností, jakož i životních a pracovních zkušeností, které jsem připravený dát do služeb všem poctivým, pracovitým, přičinlivým, daně platícím a přizpůsobivým občanům, tedy těm, kteří mají všech pět "", a to bez ohledu na jejich rasu, národnost, politickou příslušnost či náboženské vyznání.

Musím se ovšem přiznat, že politické zkušenosti mám pramalé. Ostatně jako většina dosud známých kandidátů. Vyznám se však trochu v literatuře, divadlu, žurnalistice, reklamě, medicině a právu.

Může někdo nabídnout víc? Pochybuji. Takže vás zdvořile žádám o podporu své kandidatury a současně místopřísežně prohlašuji, že kdyby se snad se mnou probojoval do druhého kola nějaký lepší, vzdělanější a politicky zkušenější kandidát, dobrovolně odstoupím v jeho prospěch.

Zatím mám ovšem pocit, že nic takového nehrozí :-)

 

Autor: Jaroslav Čejka | středa 22.3.2017 14:13 | karma článku: 23,22 | přečteno: 548x
  • Další články autora
  • Počet článků 0
  • Celková karma 0
  • Průměrná čtenost 0x
BLOG UKONČEN!

(Autorovy nejlepší prozaické blogy vyšly v knize Magická setkání -s podtitulem Puzzle story - v nakladatelství KMEN.)

Seznam rubrik